A veszélyhelyzet elrendelése óta meghozott intézkedések az élet számtalan területére hatással vannak. Ezek közvetlenül nem érintik kéményseprőipari szerv működését, illetve a kéményseprői közszolgáltatást, azonban a helyzetre való tekintettel a szervezet is szigorúbb szabályok alapján jár el. A katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve az ügyfelek és a szakemberek egészségének megőrzése érdekében a március 17-e utáni időszakra meghirdetett társasházi sormunkáit teljes ellátási területén felfüggeszti és átütemezi, vagyis a kötelező ellenőrzésekre később kerül sor.
Március ötödikén éves továbbképzést és értekezletet tartottak az ország kéményseprőipari ügyfélszolgálatosai. Egyfelől közösen értékelték múlt évi teljesítményüket, ünnepelték az ügyfélkiszolgálásban elért eredményeket, másfelől a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Közigazgatási Ügyfélvonal igazgatójának és kommunikációs oktatóinak előadásaival bővítették ismereteiket.
Az év elejével a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszó és Komlóska, valamint a Bács-Kiskun megyei Borota településsel bővült a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetének ellátási területe. Az együtt hétezer lakost számláló három településen háromezer kémény működik, amelyek tisztítását és rendszeres időszaki ellenőrzését 2020-ban már a katasztrófavédelem szakemberei végzik. A változást mindhárom településen a korábbi közszolgáltatói szerződés lejárta tette indokolttá.
Ügyfélszolgálati működés
Az ügyfélfogadás és az ügyintézés rendje jelenleg a korábbi gyakorlatot követi, a magyarországi járványügyi helyzet alakulásával ez a rend változni fog. Figyelemmel az új koronavírus magyarországi terjedésére, már most azt javasoljuk, hogy mindenki, akinek lehetősége van rá, az online vagy a telefonos ügyintézést válassza. Amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, kérjük, telefonon kérjen előre időpontot.
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Országos Tűzmegelőzési Bizottság és a BM OKF Gazdasági Elátó Központ Kéményseprőipari Szervezete a falu- és tanyagondnokok részére tavaly már több megyében tartott tűzvédelmi felkészítést. A sorozat az idén is folytatódott és március 5-én, a Bács-Kiskun megyei Szentkirályon fejeződött be.
2019. december 2-13. között harmadik alkalommal végeztek átfogó ügyfél-elégedettségi felmérést a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság kéményseprőipari szervének telefonos ügyfélszolgálatát felkereső emberek körében. Az elemzés azt mutatta, hogy Magyarország lakossága kimagaslóan elégedett a szolgáltatással, így az ügyintézők szakmai felkészültségével és kommunikációjával, valamint a kéménysepréssel kapcsolatos ügyintézés gyorsaságával.
Szerencsét hozó véradás
A katasztrófavédelem Komárom-Esztergom megyei kéményseprői, tüzoltói, és a Magyar Vöröskereszt munkatársai immár második alkalommal szervezték meg azt a „szerencsehozó” véradást, amelyet rendre péntek 13-án tartanak. Hír a véradásról a katasztrófavédelem egyik weboldalán.