Telefonos ügyfélszolgálatunk átmeneti technikai hiba miatt nem tud hívást fogadni. Ügyintézéshez, kérjük vegye igénybe honlapunk webes ügyfélszolgálatát, amely továbbra is zavartalanul működik.
Vissza a főoldalra

BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI
FŐIGAZGATÓSÁG GAZDASÁGI ELLÁTÓ KÖZPONT

Kéményseprőipari tevékenység

Ugrás a Katasztrófavédelem főoldalára
  • Nyitólap
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Szervezet
  • Online ügyintézés
  • Kéményseprőipari műszaki irányelvek
  • Dokumentumok
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • Gyakran ismételt kérdések
Vissza a főoldalra Kéményseprőipari tevékenység
  • Nyitólap
  • Tevékenységek
  • Sormunka
  • Megrendelésre végzett tevékenységek
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Környezetvédelem
  • Kéménytan
  • Milyen hibák fordulhatnak elő?
  • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
  • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
  • A kéményseprőipar története
  • Letölthető brosúrák
  • Szervezet
  • Bemutatkozás
  • Szervezeti ábra
  • Munkaruha, igazolvány
  • Üzletszabályzat
  • Karrier
  • Karrier építés
  • Kollektív szerződés
  • Állásajánlatok
  • Legfrissebb ajánlataink
  • Jelentkezési folyamat
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Dokumentumok
  • Tevékenységre vonatkozó szabályzók
  • Az iparággal kapcsolatos szabványok, műszaki irányelvek és rendeletek
  • Ügyfélszolgálat
  • Online ügyintézés
  • Vármegyei irodák
  • Ügyfélszabályzat
  • Köszönőlevelek
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • GYIK

Panaszkezelés

Tájékoztató a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezetének a kéményseprőipari közfeladat ellátásával közvetlenül összefüggő magatartására, mulasztására, tevékenységére vonatkozó panaszok kezeléséről


A tájékoztatás célja, hogy bemutassa a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (a továbbiakban: kéményseprőipari szerv) a kéményseprőipari tevékenység ellátásával közvetlenül összefüggő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszkezelés eljárás rendjét, a panaszok benyújtásának helyét és módját.


  • A panasz beadásának módja, helye
  • Panaszok ügyintézése

A panasz beadásának módja, helye

Az ingatlan tulajdonosa/használója panaszát szóban vagy írásban, személyesen vagy meghatalmazottja/képviselője útján közölheti. A panasz meghatalmazott útján történő benyújtása esetén írásbeli meghatalmazás szükséges.

Szóbeli panaszközlés:
  • Személyesen: ügyfélfogadási időben az Ügyfélszolgálati Csoporton vagy a Vármegyei Ellátási Csoportokon
  • Telefonon: ügyfélfogadási időben: a Kormányzati Ügyfélvonalon, a 1818 telefonszám 9.1.4-es almenüpont (Bejelentés/Panasz) kiválasztásával.

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő 8:00-20:00
Kedd 8:00-14:00
Szerda 8:00-14:00
Csütörtök 8:00-14:00
Péntek 8:00-14:00

Írásbeli panaszközlés:
  • Személyesen: ügyfélfogadási időben az Ügyfélszolgálati Csoporton vagy a Vármegyei Ellátási Csoportokon személyesen vagy meghatalmazottja/képviselője által átadott irat útján.
  • Postai levélküldeményben: a BM OKF GEK, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre történő megküldéssel.
  • Elektronikus levélben: a www.kemenysepres.katasztrofavedem.hu honlapon, az Ügyfélszolgálat menüpontban indított online ügyintézés keretében, a Bejelentés/Panasz forma kitöltésével és elküldésével, vagy elektronikus üzenetének a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címre történő megküldésével. Írásbeli panasz lehetőség szerint iratminta használatával történik, de ettől eltérően bármilyen formában benyújtható.

Személyesen benyújtott írásbeli panasz esetén az átvételről az ügyfélszolgálat adatlap- másodpéldányt állít ki.

Amennyiben a panaszos a szóban személyesen előterjesztett panaszának orvoslásával nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kéményseprőipari szerv az alábbi tartalmú jegyzőkönyvet veszi fel:

  • az ingatlan tulajdonosának, használójának neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a panasz részletes leírása, a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a kéményseprőipari tevékenységet ellátó nyilatkozata,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ingatlan tulajdonos, használó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az egyedi azonosítószám.

Panaszok ügyintézése

Az ügyfélszolgálat a szóbeli panaszközlés esetén az azonnal orvosolt panaszról adatlapot állít ki, az azonnal nem orvosolható szóbeli panasz kivizsgálásának megkezdéséről jegyzőkönyvet vesz fel. Az adatlap, vagy a jegyzőkönyv 1 példányát az ügyfélszolgálat átadja a panaszos részére.
Az írásban előterjesztett panasz közlésétől számított 8 napon belül az ügyintézés megkezdéséről a panaszos írásos tájékoztatást kap.

A kéményseprőipari szerv az írásban közölt és a jegyzőkönyvbe foglalt panaszokkal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit 30 nap alatt indoklással ellátva írásba foglalja és megküldi a panaszos részére.

A válaszadási határidő egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható, amennyiben a panasz kivizsgálásához helyszíni vizsgálatra vagy valamely hatóság megkeresésére van szükség. A határidő meghosszabbításáról és annak indokáról a panaszos a 30 napos válaszadási határidő letelte előtt írásban tájékoztatást kap.

A kéményseprőipari szerv hatáskörébe nem tartozó panaszt, közérdekű bejelentést a kéményseprőipari szerv a hatáskörrel rendelkező szerv részére 8 napon belül átteszi és erről egyidejűleg a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt tájékoztatja.

Telefonos panasz esetén a panaszos és az ügyfélszolgálat közötti kommunikációról egyedi azonosítószámmal ellátott hangfelvétel készül. A hangfelvételt vagy az arról készült hiteles leiratot az őrzési idő alatt (5 év) az ingatlan tulajdonosa/használója kérésére díjmentesen bocsátja rendelkezésre az ügyfélszolgálat.

A panaszos adatait a kéményseprőipari szerv az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, és a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény rendelkezései szerint kezeli.

Vonatkozó jogi szabályozás:

A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény

A kéményseprő-ipari tevékenység ellátásnak szakmai szabályairól szóló 21/2016.(VI.9.) BM rendelet

A panaszokkal és a közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos ügyek intézéséről szóló 22/2014.(XII.5.) BM utasítás



Meghatalmazás (PDF file)

Vármegyei ellátási csoportok

Bács-Kiskun Vármegyei Ellátási Csoport 6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth Lajos utca 15.
Baranya Vármegyei Ellátási Csoport 7630 Pécs, Engel János József utca 1.
Békés Vármegyei Ellátási Csoport 5600 Békéscsaba, Kazinczy utca 9.
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyeii Ellátási Csoport 3525 Miskolc, Tárkányi Béla utca 15.
Csongrád-Csanád Vármegyei Ellátási Csoport 6728 Szeged , Kereskedő köz 5/A-5/B
Fejér Vármegyei Ellátási Csoport 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 1.
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Ellátási Csoport 9021 Győr, Benczúr utca 1/A.
Hajdú-Bihar Vármegyei Ellátási Csoport 4024 Debrecen, Tímár utca 13-15.
Heves Vármegyei Ellátási Csoport 3300 Eger, Klapka György út 11.
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Ellátási Csoport 5440 Kunszentmárton, Rákóczi utca 19.
Komárom-Esztergom Vármegyei Ellátási Csoport 2900 Komárom, Tűzoltó utca 1.
Központi ügyfélszolgálati csoport 1165 Budapest, Diósy Lajos utca 28.
Nógrád Vármegyei Ellátási Csoport 3100 Salgótarján, Szent Flórián tér 1.
Pest Vármegyei Ellátási Csoport 2045 Törökbálint, Raktárvárosi út 1.
Somogy Vármegyei Ellátási Csoport 7400 Kaposvár, Somssich Pál utca 7.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Ellátási Csoport 4300 Nyírbátor, Debreceni út 69.
Tolna Vármegyei Ellátási csoport 7100 Szekszárd, Mikes utca 16-22.
Vas Vármegyei Ellátási Csoport 9700 Szombathely, Bem József utca 9/B.
Veszprém Vármegyei Ellátási Csoport 8200 Veszprém, Radnóti Miklós tér 2/A
Zala Vármegyei Ellátási Csoport 8900 Zalaegerszeg, Széchenyi tér 5.
Bővebben
Honlaptérkép Impresszum Adatkezelési tájékoztató Közérdekű adatok GYIK Akadálymentesség
© 2025 Kéményseprőipari tevékenység