Telefonos ügyfélszolgálatunk átmeneti technikai hiba miatt nem tud hívást fogadni. Ügyintézéshez, kérjük vegye igénybe honlapunk webes ügyfélszolgálatát, amely továbbra is zavartalanul működik.
Kéményseprőipari tevékenység
  • 2021. évi sormunkaterv
  • Nyitólap
  • Tevékenységek
    • Sormunka
    • Megrendelésre végzett tevékenységek
  • Hírek, tájékoztatók
    • Hírek, sajtóanyagok
    • Tájékoztatók
    • Kéménytan
      • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
      • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
      • Milyen hibák fordulhatnak elő?
    • Környezetvédelem
    • A kéményseprőipar története
    • Letölthető brosúrák
  • Szervezet
    • Bemutatkozás
    • Szervezeti ábra
    • Munkaruha, igazolvány
    • Köszönőlevelek
  • Dokumentumok
    • Hivatalos nyomtatványok
    • Formanyomtatványok
    • Nyilatkozatok, meghatalmazás
    • Tevékenységre vonatkozó szabályzók
      • Kéményseprőipari szervre vonatkozó jogszabályok
      • Az iparággal kapcsolatos szabványok és rendeletek
      • Statisztikai adatok
  • Ügyfélszolgálat
    • Központosított ügyfélszolgálat
    • Megyei ügyfélszolgálati pontok
    • Gyakran ismételt kérdések
    • Ügyfélszabályzat
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • Karrier
    • Karrier
    • Kollektív szerződés
    • Állásajánlatok
      • Legfrissebb ajánlataink
      • Jelentkezési folyamat
      • Adatkezelési tájékoztató
    • Képzési programok

Panaszkezelés

Tájékoztató
A Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
Gazdasági Ellátó Központ
Kéményseprőipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezetének
a kéményseprőipari közfeladat ellátásával közvetlenül összefüggő
magatartására, mulasztására, tevékenységére vonatkozó
panaszok kezeléséről


A tájékoztatás célja, hogy bemutassa a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (a továbbiakban: kéményseprőipari szerv) a kéményseprőipari tevékenység ellátásával közvetlenül összefüggő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszkezelés eljárás rendjét, a panaszok benyújtásának helyét és módját.


  • A panasz beadásának módja, helye
  • Panaszok ügyintézése

A panasz beadásának módja, helye

Az ingatlan tulajdonosa/használója panaszát szóban vagy írásban, személyesen vagy meghatalmazottja/képviselője útján közölheti. A panasz meghatalmazott útján történő benyújtása esetén írásbeli meghatalmazás szükséges.

Szóbeli panaszközlés:
  • Személyesen: Ügyfélfogadási időben az Ügyfélszolgálati Csoporton vagy a Megyei Ellátási Csoportokon
  • Telefonon: Ügyfélfogadási időben: a Kormányzati Ügyfélvonalon, a 1818 telefonszám 9.1.4-es almenüpont (Bejelentés/Panasz) kiválasztásával.

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő 8:00-20:00
Kedd 8:00-14:00
Szerda 8:00-14:00
Csütörtök 8:00-14:00
Péntek 8:00-14:00

Írásbeli panaszközlés:
  • Személyesen: Ügyfélfogadási időben az Ügyfélszolgálati Csoporton vagy a Megyei Ellátási Csoportokon személyesen vagy meghatalmazottja/képviselője által átadott irat útján.
  • Postai levélküldeményben: a BM OKF GEK, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre történő megküldéssel.
  • Elektronikus levélben: a www.kemenysepres.katasztrofavedem.hu honlapon, az Ügyfélszolgálat menüpontban indított online ügyintézés keretében, a Bejelentés/Panasz forma kitöltésével és elküldésével, vagy elektronikus üzenetének a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu e-mail címre történő megküldésével. Írásbeli panasz lehetőség szerint iratminta használatával történik, de ettől eltérően bármilyen formában benyújtható.

Személyesen benyújtott írásbeli panasz esetén az átvételről az ügyfélszolgálat adatlap- másodpéldányt állít ki.

Amennyiben a panaszos a szóban személyesen előterjesztett panaszának orvoslásával nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kéményseprőipari szerv az alábbi tartalmú jegyzőkönyvet veszi fel:

  • az ingatlan tulajdonosának, használójának neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a panasz részletes leírása, a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a kéményseprőipari tevékenységet ellátó nyilatkozata,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ingatlan tulajdonos, használó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az egyedi azonosítószám.

Panaszok ügyintézése

Az ügyfélszolgálat a szóbeli panaszközlés esetén az azonnal orvosolt panaszról adatlapot állít ki, az azonnal nem orvosolható szóbeli panasz kivizsgálásának megkezdéséről jegyzőkönyvet vesz fel. Az adatlap, vagy a jegyzőkönyv 1 példányát az ügyfélszolgálat átadja a panaszos részére.
Az írásban előterjesztett panasz közlésétől számított 8 napon belül az ügyintézés megkezdéséről a panaszos írásos tájékoztatást kap.

A kéményseprőipari szerv az írásban közölt és a jegyzőkönyvbe foglalt panaszokkal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit 30 nap alatt indoklással ellátva írásba foglalja és megküldi a panaszos részére.

A válaszadási határidő egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható, amennyiben a panasz kivizsgálásához helyszíni vizsgálatra vagy valamely hatóság megkeresésére van szükség. A határidő meghosszabbításáról és annak indokáról a panaszos a 30 napos válaszadási határidő letelte előtt írásban tájékoztatást kap.

A kéményseprőipari szerv hatáskörébe nem tartozó panaszt, közérdekű bejelentést a kéményseprőipari szerv a hatáskörrel rendelkező szerv részére 8 napon belül átteszi és erről egyidejűleg a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt tájékoztatja.

Telefonos panasz esetén a panaszos és az ügyfélszolgálat közötti kommunikációról egyedi azonosítószámmal ellátott hangfelvétel készül. A hangfelvételt vagy az arról készült hiteles leiratot az őrzési idő alatt (5 év) az ingatlan tulajdonosa/használója kérésére díjmentesen bocsátja rendelkezésre az ügyfélszolgálat.

A panaszos adatait a kéményseprőipari szerv az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény rendelkezései szerint kezeli.

Vonatkozó jogi szabályozás:

A panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény

A kéményseprő-ipari tevékenység ellátásnak szakmai szabályairól szóló 21/2016.(VI.9.) BM rendelet

A panaszokkal és a közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos ügyek intézéséről szóló 22/2014.(XII.5.) BM utasítás



Meghatalmazás (PDF file)

Megyei ellátási csoportok

Bács-Kiskun Megyei Ellátási Csoport 6100 Kiskunfélegyháza, Kossuth Lajos utca 15.
Baranya Megyei Ellátási Csoport 7630 Pécs, Engel János József utca 1.
Békés Megyei Ellátási Csoport 5600 Békéscsaba, Kazinczy utca 9.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Ellátási Csoport 3525 Miskolc, Tárkányi Béla utca 15.
Csongrád-Csanád Megyei Ellátási Csoport 6728 Szeged , Kereskedő köz 5/A-5/B
Győr-Moson-Sopron Megyei Ellátási Csoport 9021 Győr, Benczúr utca 1/A.
Hajdú-Bihar Megyei Ellátási Csoport 4024 Debrecen, Tímár utca 13-15.
Heves Megyei Ellátási Csoport 3300 Eger, Klapka György út 11.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ellátási Csoport 5440 Kunszentmárton, Rákóczi utca 19.
Komárom-Esztergom Megyei Ellátási Csoport 2900 Komárom, Tűzoltó utca 1.
Nógrád Megyei Ellátási Csoport 3100 Salgótarján, Szent Flórián tér 1.
Pest Megyei Ellátási Csoport 2045 Törökbálint, Raktárvárosi út 1.
Somogy Megyei Ellátási Csoport 7400 Kaposvár, Somssich Pál utca 7.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Ellátási Csoport 4300 Nyírbátor, Debreceni út 69.
Tolna Megyei Ellátási csoport 7100 Szekszárd, Mikes utca 16-22.
Veszprém Megyei Ellátási Csoport 8200 Veszprém, Radnóti Miklós tér 2/A
Zala Megyei Ellátási Csoport 8900 Zalaegerszeg, Széchenyi tér 5.
Bővebben
Honlaptérkép Impresszum Adatkezelési tájékoztató Közérdekű adatok GYIK Kapcsolat 1818
9.1 menü
© 2021 Kéményseprőipari tevékenység