Megújult a kéményseprő-ügyfélszolgálat weboldala
Éjféltől lép működésbe a katasztrófavédelem kéményseprőipari honlapjának új felülete. Az átalakítással és fejlesztéssel egyszerűbbé és gyorsabbá válik az időpontfoglalás és megrendelés folyamata. A katasztrófavédelem ügyfelei várhatóan az eddiginél is nagyobb számban használják majd ügyeik intézésére a területi és időkorlátok nélkül működő honlapot.
A BM OKF Gazdasági Ellátó Központ, a katasztrófavédelem országos hatáskörű kéményseprőipari szerve az ellátási területéhez tartozó mind a tizenhét megyében ügyfélszolgálati pontot és önálló, mobilról is jól használható honlapot működtet, ezek mellett pedig hívható a kormányzati ügyfélvonalhoz kapcsolódó 1818 9.1-es ingyenes telefonvonal is. A szervezet kiemelt figyelmet fordít arra, hogy biztosítsa az egyedi, személyre szabott ügyintézés lehetőségét. Ezt a célt szolgálja a kemenysepres.katasztrofavedelem.hu honlap Ügyfélszolgálat oldalának optimalizálása, azon belül az online ügyintézési lehetőség megteremtése.
A kéményseprő-ügyfélszolgálatra 2017. április végéig beérkezett 8 ezer 500 levél és email körülbelül hetven százaléka az elmaradt sormunka pótlására irányuló időpontegyeztetési-kérelem vagy megrendelés volt. Jelenleg ezek tizenöt százaléka érkezik a honlapon keresztül. Ugyanakkor a telefonon beérkező harmadik időpont és megrendelések ügyintézése a leghosszadalmasabb és legtöbb átkapcsolást igénylő ügyfélszolgálati feladat. A honlapos online ügyintézés fejlesztésével és népszerűsítésével ez az arány várhatóan javulni fog. Az online űrlap elküldésével az ügyféligény és munkavégzéshez szükséges adatok néhány másodpercen belül abba a megyébe és ahhoz a kéményseprőmesterhez érkeznek, aki az adott megyében a sormunkát tervezi. Az adatok ellenőrzése után a megyei ügyfélszolgálaton dolgozó kolléga keresi az ügyfeleket először telefonon, majd írásban a munka részleteinek egyeztetése és visszaigazolása érdekében.
A sormunka ellátásának rendeletben meghatározott folyamata alapján ha a tervezett sormunka a lakosokhoz értesítők útján eljutatott első és második időpontban meghiúsul, a kéményseprőipari szerv és az ingatlan használója harmadik időpontban állapodik meg. Ennek a harmadik kiszállásnak az időpontját lesz lehetősége a katasztrófavédelem ellátási területén élő lakosoknak online, az Időpontfoglalás űrlap kitöltésével és elküldésével megválasztani.
Az elmaradt sormunka pótlását szolgáló időpont egyeztetését már az ügyfélnek kell kezdeményeznie a második értesítőn szereplő naptól számított 30 naptári napon belül. Ekkor az ellátásért fizetni kell, a kiszállási díj összege az ingatlan helye szerint illetékes önkormányzat rendeletében meghatározott, a 2015. július 1-i állapot szerinti közszolgáltatási díj harminc százalékának megfelelő összeg.
Ha a közfeladat ellátására a közösen egyeztetett időpontban sem kerül sor, vagy a 30 napos határidőt valaki elmulasztja, a kéményseprőipari tevékenység ellátójának kötelessége értesíteni a tűzvédelmi hatóságot. A hatóság első intézkedésével felszólítja az ügyfelet a sormunka megrendelésére, ez a másik olyan terület, amit a most továbbfejlesztett felületen online intézhetnek.
A fejlesztések május 10. éjféltől elérhetőek, a katasztrófavédelem kéményseprést támogató, és mobil eszközökről is működtethető ügyfélszoláglati weboldalán. (Ügyfélszolgálat)