Egy év alatt több mint tizenhétezer kérdésre válaszolt MIA
Már több mint egy éve támogatja a katasztrófavédelem kéményseprőipari ügyfélszolgálatának munkáját MIA, a chatbot. A mesterséges intelligenciával támogatott kommunikációs asszisztens az esetek 86,5 százalékéban a beérkező kérdéseket önállóan, vagy majdnem önállóan válaszolta meg.
Működése első tizenkét hónapjában az oldalra látogatók összesen 17 ezer 633 kérdést tettek fel, amelyekre MIA kivétel nélkül válaszolt. A chatbot a válaszok 16 százalékát automatikusan, emberi beavatkozás nélkül küldte ki. E tekintetben jelentős előrelépést tett, hiszen működése első hónapjában ez az arány még csak 12 százalék volt, mostanra egyharmaddal több az önálló válaszok aránya, vagyis a chatbot a kérdéseken keresztül hatékonyan fejleszti tudását. A robot 70,5 százalékban félautomatikusan, az ügyintéző jóváhagyásával válaszolt, és csupán a kérdések 13,5 százalékánál fordult elő, hogy a választ az ügyintéző alkotta meg.
Az érdeklődők jelentős részben továbbra is a kéményseprés megrendeléséről, illetve arról kérdezték MIA-t, hogy mikor érkezik a szakember.
A tesztüzemben működő chatbot az egyszerűbb kérdésekre néhány percen belül képes válaszolni, az ügyfelektől kapott kérdéskörök alapján pedig folyamatosan bővíti tudását. A hosszú távú cél az, hogy MIA a jövőben képes legyen a lehető legkevesebb emberi beavatkozás mellett megfelelően tájékoztatni az oldalra látogatókat, ehhez pedig arra van szükség, hogy a felhasználók minél többet kérdezzenek az öntanuló rendszertől.