Telefonos ügyfélszolgálatunk átmeneti technikai hiba miatt nem tud hívást fogadni. Ügyintézéshez, kérjük vegye igénybe honlapunk webes ügyfélszolgálatát, amely továbbra is zavartalanul működik.
Vissza a főoldalra

BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI
FŐIGAZGATÓSÁG GAZDASÁGI ELLÁTÓ KÖZPONT

Kéményseprőipari tevékenység

Ugrás a Katasztrófavédelem főoldalára
  • Nyitólap
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Szervezet
  • Online ügyintézés
  • Kéményseprőipari műszaki irányelvek
  • Dokumentumok
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • Gyakran ismételt kérdések
Vissza a főoldalra Kéményseprőipari tevékenység
  • Nyitólap
  • Tevékenységek
  • Sormunka
  • Megrendelésre végzett tevékenységek
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Környezetvédelem
  • Kéménytan
  • Milyen hibák fordulhatnak elő?
  • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
  • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
  • A kéményseprőipar története
  • Letölthető brosúrák
  • Szervezet
  • Bemutatkozás
  • Szervezeti ábra
  • Munkaruha, igazolvány
  • Üzletszabályzat
  • Karrier
  • Karrier építés
  • Kollektív szerződés
  • Állásajánlatok
  • Legfrissebb ajánlataink
  • Jelentkezési folyamat
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Dokumentumok
  • Tevékenységre vonatkozó szabályzók
  • Az iparággal kapcsolatos szabványok, műszaki irányelvek és rendeletek
  • Ügyfélszolgálat
  • Online ügyintézés
  • Vármegyei irodák
  • Ügyfélszabályzat
  • Köszönőlevelek
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • GYIK

Hírek, sajtóanyagok

Kéményseprőipari továbbképzésen a 1818 trénerei és mentorai

2019.11.08

Idén először a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ (KOK) Pécelen kialakított kéményseprő tantermei adtak otthont, a NISZ – Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. – kormányzati ügyfélvonal igazgatóság tíz trénere és mentora részére tartott kéményseprőipari továbbképzésnek november hetedikén. A 1818 hívószámon működő kormányzati ügyfélvonal szolgáltatásainak egyike a BM OKF Gazdasági Ellátó Központtal közösen működtetett kéményseprő-ügyfélszolgálat, amelynek 9.1.6-os „általános információ” menüpontján jelentkező NISZ-es munkatársak éjjel-nappal tájékoztatják az ügyfeleket a kéményseprést érintő kérdésekben.

A kormányzati ügyfélvonal munkatársai, az immár több mint három éve tartó közös munka részeként továbbképzéseken mélyítik kéményseprőipari ismereteiket. Ezeken a találkozókon a problémás állampolgári kérdésektől az újdonságnak számító műszaki megoldásokig mindenféle kérdést egyeztetnek a két szervezet kéménysepréssel foglalkozó ügyfélszolgálatosai. Az itt elhangzottak a közös tudásbázisba kerülve gazdagítják, pontosítják és egységesítik a betelefonálók kérdéseire adott válaszokat. Mindkét szervezet alapvető célja, hogy a lakosságot érintő és kéménysepréssel összefüggő kérdésekre vagy problémákra, szakszerű, precíz, mégis személyre szabott megoldásokat adjon.

Ez a mostani volt az első olyan alkalom, amikor a résztvevők nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is megismerkedhettek a kéményseprőipari szerv kéményseprőinek feladataival. Az előadásokat Völgyesi Tünde tűzoltó őrnagy a KOK kéményseprőipari szakcsoportvezetője, valamint Boros András, Oláh Csaba és Onodi László mesterek, a szakcsoport oktatói tartották. Az elméleti szakaszban szó esett az égéstermék-elvezető meghatározásáról, funkciójáról, a kémények típusairól és a leggyakrabban előforduló hibákról, sőt szabálytalanságokról is. A kollégák megismerkedtek a kéményáramkör fogalmával, az égéstermék-elvezető fűtési rendszerben betöltött szerepével, majd a tanműhelyben valóságosan is beazonosították az egyes berendezéseket és ezeket működés közben is megfigyelték a műhely mintakéményein keresztül. A call-center ügyintézők gyakorlatban is elvégeztek egy-egy teljes kéményvizsgálatot: tükörrel ellenőrizték a kémény átjárhatóságát, gyakorolták a golyóskötél összeszedést, a kefeszárral történő kéménytisztást, majd füst-gáz elemző műszerrel megmérték egy tüzelőberendezés égéstermék paraméterit és a tanműhely helyiségeinek szénmonoxid tartamát is.

A fűtési szezonon kívüli időszakban havonta átlagban háromezer hívás érkezik az 1818 kormányzati ügyfélvonal kéménysepréssel foglalkozó 9 pont 1-es számra, ahol a betelefonáló szándékától függően lehet az ingyenes kéményseprést igényelni, megrendelést kezdeményezni, ügyet intézni, tanácsot kérni, vagy általános kérdésekben tájékozódni. Szeptember, október és november hónapokban a hívások száma jellemzően duplájára emelkedik. Egy-egy kolléga naponta 50-60 telefonbeszélgetést bonyolít, amelyek megválaszolása gyakran komoly szakmai felkészültséget igényel. A beszélgetések során nincs idő bizonytalankodni, tudni kell a válaszokat, éretni kell az ügyfél által felvázolt problémákat – mondja Dávid Éva a BM OKF GEK kéményseprőipari ügyfélszolgálat-vezetője, a továbbképzés egyik előadója. Ahhoz, hogy minden alkalommal pontosan és megoldásra törekvően tudjanak akár a kormányzati ügyfélvonal, akár a kéményseprőipari szervezet munkatársai válaszolni, naprakész tudással és szakszerű ismeretekkel kell rendelkezniük. Ezt a képességet erősítik ezek a találkozók.




  • A 1818 kormányzati ügyfélvonal munkatársainak képei
  • Hallgatók egy tanteremben
  • Előadás a rendezvényen
  • Kép az előadásról
  • Kép a résztvevőkről
  • Kép a résztvevőkről
  • Kép egy cserépkályháról

Fotó: Dávid Éva - BM OKF GEK

Honlaptérkép Impresszum Adatkezelési tájékoztató Közérdekű adatok GYIK Akadálymentesség
© 2025 Kéményseprőipari tevékenység