Telefonos ügyfélszolgálatunk átmeneti technikai hiba miatt nem tud hívást fogadni. Ügyintézéshez, kérjük vegye igénybe honlapunk webes ügyfélszolgálatát, amely továbbra is zavartalanul működik.
Kéményseprőipari tevékenység
  • 2020. évi sormunkaterv
  • Nyitólap
  • Tevékenységek
    • Sormunka
    • Megrendelésre végzett tevékenységek
  • Hírek, tájékoztatók
    • Hírek, sajtóanyagok
    • Tájékoztatók
    • Kéménytan
      • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
      • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
      • Milyen hibák fordulhatnak elő?
    • Környezetvédelem
    • A kéményseprőipar története
    • Letölthető brosúrák
  • Szervezet
    • Bemutatkozás
    • Szervezeti ábra
    • Munkaruha, igazolvány
    • Köszönőlevelek
  • Dokumentumok
    • Hivatalos nyomtatványok
    • Formanyomtatványok
    • Nyilatkozatok, meghatalmazás
    • Tevékenységre vonatkozó szabályzók
      • Kéményseprőipari szervre vonatkozó jogszabályok
      • Az iparággal kapcsolatos szabványok és rendeletek
      • Statisztikai adatok
  • Ügyfélszolgálat
    • Központosított ügyfélszolgálat
    • Megyei ügyfélszolgálati pontok
    • Gyakran ismételt kérdések
    • Ügyfélszabályzat
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • Karrier
    • Karrier
    • Kollektív szerződés
    • Állásajánlatok
      • Legfrissebb ajánlataink
      • Jelentkezési folyamat
      • Adatkezelési tájékoztató
    • Képzési programok
  • Hírek, sajtóanyagok
  • Tájékoztatók
  • Kéménytan
    • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
    • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
    • Milyen hibák fordulhatnak elő?
  • Környezetvédelem
  • A kéményseprőipar története
  • Letölthető brosúrák

Hírek, sajtóanyagok

Kéményseprőipari továbbképzésen a 1818 trénerei és mentorai

2019.11.08

Idén először a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ (KOK) Pécelen kialakított kéményseprő tantermei adtak otthont, a NISZ – Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. – kormányzati ügyfélvonal igazgatóság tíz trénere és mentora részére tartott kéményseprőipari továbbképzésnek november hetedikén. A 1818 hívószámon működő kormányzati ügyfélvonal szolgáltatásainak egyike a BM OKF Gazdasági Ellátó Központtal közösen működtetett kéményseprő-ügyfélszolgálat, amelynek 9.1.6-os „általános információ” menüpontján jelentkező NISZ-es munkatársak éjjel-nappal tájékoztatják az ügyfeleket a kéményseprést érintő kérdésekben.

A kormányzati ügyfélvonal munkatársai, az immár több mint három éve tartó közös munka részeként továbbképzéseken mélyítik kéményseprőipari ismereteiket. Ezeken a találkozókon a problémás állampolgári kérdésektől az újdonságnak számító műszaki megoldásokig mindenféle kérdést egyeztetnek a két szervezet kéménysepréssel foglalkozó ügyfélszolgálatosai. Az itt elhangzottak a közös tudásbázisba kerülve gazdagítják, pontosítják és egységesítik a betelefonálók kérdéseire adott válaszokat. Mindkét szervezet alapvető célja, hogy a lakosságot érintő és kéménysepréssel összefüggő kérdésekre vagy problémákra, szakszerű, precíz, mégis személyre szabott megoldásokat adjon.

Ez a mostani volt az első olyan alkalom, amikor a résztvevők nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is megismerkedhettek a kéményseprőipari szerv kéményseprőinek feladataival. Az előadásokat Völgyesi Tünde tűzoltó őrnagy a KOK kéményseprőipari szakcsoportvezetője, valamint Boros András, Oláh Csaba és Onodi László mesterek, a szakcsoport oktatói tartották. Az elméleti szakaszban szó esett az égéstermék-elvezető meghatározásáról, funkciójáról, a kémények típusairól és a leggyakrabban előforduló hibákról, sőt szabálytalanságokról is. A kollégák megismerkedtek a kéményáramkör fogalmával, az égéstermék-elvezető fűtési rendszerben betöltött szerepével, majd a tanműhelyben valóságosan is beazonosították az egyes berendezéseket és ezeket működés közben is megfigyelték a műhely mintakéményein keresztül. A call-center ügyintézők gyakorlatban is elvégeztek egy-egy teljes kéményvizsgálatot: tükörrel ellenőrizték a kémény átjárhatóságát, gyakorolták a golyóskötél összeszedést, a kefeszárral történő kéménytisztást, majd füst-gáz elemző műszerrel megmérték egy tüzelőberendezés égéstermék paraméterit és a tanműhely helyiségeinek szénmonoxid tartamát is.

A fűtési szezonon kívüli időszakban havonta átlagban háromezer hívás érkezik az 1818 kormányzati ügyfélvonal kéménysepréssel foglalkozó 9 pont 1-es számra, ahol a betelefonáló szándékától függően lehet az ingyenes kéményseprést igényelni, megrendelést kezdeményezni, ügyet intézni, tanácsot kérni, vagy általános kérdésekben tájékozódni. Szeptember, október és november hónapokban a hívások száma jellemzően duplájára emelkedik. Egy-egy kolléga naponta 50-60 telefonbeszélgetést bonyolít, amelyek megválaszolása gyakran komoly szakmai felkészültséget igényel. A beszélgetések során nincs idő bizonytalankodni, tudni kell a válaszokat, éretni kell az ügyfél által felvázolt problémákat – mondja Dávid Éva a BM OKF GEK kéményseprőipari ügyfélszolgálat-vezetője, a továbbképzés egyik előadója. Ahhoz, hogy minden alkalommal pontosan és megoldásra törekvően tudjanak akár a kormányzati ügyfélvonal, akár a kéményseprőipari szervezet munkatársai válaszolni, naprakész tudással és szakszerű ismeretekkel kell rendelkezniük. Ezt a képességet erősítik ezek a találkozók.




Galéria megnyitása

Fotó: Dávid Éva - BM OKF GEK

Honlaptérkép Impresszum Adatkezelési tájékoztató Közérdekű adatok GYIK Kapcsolat 1818
9.1 menü
© 2019 Kéményseprőipari tevékenység