Hatásos volt a kampány
Végéhez közeledik a katasztrófavédelem idei társadalmi célú reklámkampányának aktív szakasza, amellyel a fűtési szezonon kívüli kéményellenőrzések számát kívánja növelni a szervezet a szolgáltatást önkéntesen igénylő lakosok körében. Az első adatok azt mutatják, hogy már júliusban érezhetően megemelkedett a kéménytisztítást és -ellenőrzést célzó időpont-egyeztetések száma, és ez a tendencia augusztus első két hetében sem változott.
A kéményseprőmunka a köztudatban a fűtési szezonhoz igazodik, sokan a fűtőberendezések beindításához időzítik kéményük ellenőriztetését és tisztítását. Minden szempontból praktikusabb azonban ezt a munkát az úgynevezett holtszezonban elvégeztetni, egyrészt ilyenkor könnyebb a fűtési rendszert ellenőrizni, másrészt a kéményseprő szakemberek az év egészére elosztva, egyenletesebb tempóban végezhetik el az országban fellelhető négy és félmillió égéstermék-elvezető felülvizsgálatát, amelynek kétharmada a katasztrófavédelemhez tartozik. Ezek többsége, ötből négy családi házban működik, amelyek felülvizsgálatát a szakemberek nem ütemezetten, hanem a tulajdonos igénye szerint végzik el.
Előnyt élveznek azok, akik a tavaszi és nyári időszakban juttatták el igényüket a katasztrófavédelem valamelyik ügyfélszolgálati csatornáján keresztül a szervezethez, hiszen a kéményseprők az egyébként szokásos 15-90 napos átfutási időnél sokkal hamarabb, akár egy-két napon belül házhoz tudnak menni.
A magyarországi ingatlanok hetven százalékánál ingyenes a kéményseprés, vagyis a fűtési rendszer műszaki felülvizsgálata. Fontos, hogy minél többen éljenek a lehetőséggel, hiszen ezzel rengeteget tesznek saját, illetve családjuk biztonságáért.
Fotó: GEK