Elégedettek a kéményseprés ügyintézésével az ügyfelek
A legfrissebb piackutatás eredményei szerint ismét jól vizsgáztak a katasztrófavédelem ügyfélszolgálati dolgozói és a megyei kirendeltségek munkatársai. A júniusban végzett második telefonos piackutatást a kéményseprőipari tevékenységet ellátó igazgatóhelyettesi szervezet ügyfeleinek körében végezték, a kutatás a telefonos ügyintézéssel kapcsolatos elégedettséget vizsgálta.
Kimagasló eredményeket mutat az a felmérés, amely hat szempontból vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a katasztrófavédelem kéményseprőipari ügyfélszolgálatával az emberek. A vizsgálat június 3-a és 15-e között zajlott, míg az ezt megelőző kutatást egy aktívabb időszakban, tavaly december első két hetében folytatták le.
A katasztrófavédelem Gazdasági Ellátó Központjához tartozó ügyfélszolgálati rendszer mostani formájában három éve működik, és az eddigi két piackutatás azt állapította meg, hogy az ügyfelek minden őket érintő információhoz perceken belül hozzájutnak. A kérdőívek a szakmaiságot, a kommunikációt és az elérhetőséget firtatták, a betelefonálók önkéntes alapon válaszolhatták meg a kérdéseket.
Az ügyfelek nyolcvanöt százaléka elégedett volt az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák szakmai felkészültségével. Kimagasló eredmény született a kommunikációs stílusra vonatkozóan, a válaszadók kilencvenhárom százaléka értékelte úgy, hogy udvariasan, előzékenyen és érdeklődve fogadták problémájukat. Az ügyintézés tempója kilencven százalékos értékelést kapott, a telefonálók legtöbbször harminc másodpercen belül eljutottak ahhoz a kollégához, aki ügyes-bajos dolgaikban érdemben felvilágosítással szolgált. Az intézkedéssel és a telefonos válaszokkal az ügyfelek döntő többsége elégedett volt. A felmérésből az is kiderült, azért ragadnak telefont az emberek, mert leginkább a közvetlen kapcsolatban bíznak, a válaszadók nagy része ezt a kommunikációs csatornát részesítette előnyben az internettel szemben.
A válaszolók csaknem negyede találkozott már valamilyen formában a kéményseprés igénybevételét népszerűsítő kampány szóróanyagával vagy hirdetéseivel, többségüket viszont az önmaga vagy családja iránti felelősségvállalás serkentette arra, hogy felkeresse a szolgáltatót.
A piackutatás azt is vizsgálta, melyik kollégának sikerült olyan kapcsolatot kialakítania az ügyféllel, hogy az önként és szívesen kitöltse a véleményét kutató kérdőívet. Ez alapján a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei csoport volt a legeredményesebb, a budapesti ügyintézők közül pedig Olasz Gáborné meggyőző szavai voltak a leghatásosabbak.
Dávid Éva, a BM OK Gazdasági Ellátó Központ ügyfélszolgálati csoportvezetője a felméréssel kapcsolatban elmondta, ezek a mutatók kiemelkedő minőségű munkát takarnak. A mérések és a képzések változatlanul azt szolgálják, hogy az ügyfélszolgálatos munkatársak felkészülten, megfelelő szakmai tudással és empátiával járjanak el minden esetben.
Fotó: NISZ