Telefonos ügyfélszolgálatunk átmeneti technikai hiba miatt nem tud hívást fogadni. Ügyintézéshez, kérjük vegye igénybe honlapunk webes ügyfélszolgálatát, amely továbbra is zavartalanul működik.
Vissza a főoldalra

BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI
FŐIGAZGATÓSÁG GAZDASÁGI ELLÁTÓ KÖZPONT

Kéményseprőipari tevékenység

Ugrás a Katasztrófavédelem főoldalára
  • Nyitólap
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Szervezet
  • Online ügyintézés
  • Kéményseprőipari műszaki irányelvek
  • Dokumentumok
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • Gyakran ismételt kérdések
Vissza a főoldalra Kéményseprőipari tevékenység
  • Nyitólap
  • Tevékenységek
  • Sormunka
  • Megrendelésre végzett tevékenységek
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Környezetvédelem
  • Kéménytan
  • Milyen hibák fordulhatnak elő?
  • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
  • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
  • A kéményseprőipar története
  • Letölthető brosúrák
  • Szervezet
  • Bemutatkozás
  • Szervezeti ábra
  • Munkaruha, igazolvány
  • Üzletszabályzat
  • Karrier
  • Karrier építés
  • Kollektív szerződés
  • Állásajánlatok
  • Legfrissebb ajánlataink
  • Jelentkezési folyamat
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Dokumentumok
  • Tevékenységre vonatkozó szabályzók
  • Az iparággal kapcsolatos szabványok, műszaki irányelvek és rendeletek
  • Ügyfélszolgálat
  • Online ügyintézés
  • Vármegyei irodák
  • Ügyfélszabályzat
  • Köszönőlevelek
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • GYIK

Hírek, sajtóanyagok

Felelős munkavégzéssel a hazai kéményseprési kultúra fejlődéséért

2019.05.20

Az idei év első kéményseprőipari konferenciáját május tizenhat és tizenhetedikén rendezte a BM OKF Gazdasági Ellátó Központ. A napi munkamenet harmonizációja mellett olyan fontos kérdések kerültek napirendre, mint a kéményseprést érintő szakmai és a revizori ellenőrzések tapasztalataiból fakadó tennivalók egyeztetése, az önkéntes igénylések számának emelését célzó intézkedések megbeszélése, a helyszíni ügyfél-tájékoztatás további erősítése, valamint a társadalmi célú kommunikációs kampányból fakadó belső feladatok egységesítése, egyeztetése. A konferenciának a Hotel Jogar adott otthont.

A kéményseprőipari tevékenységet ellátó szervezet vezetője Tóth László tűzoltó ezredes, BM OKF GEK igazgatóhelyettes bevezetőjében elmondta, hogy a május elején elkezdődött kommunikációs kampány hatására várhatóan megnövekszik a kéményseprőkre irányuló lakossági figyelem. Rendkívül fontos, hogy a szervezet minden vezetője és dolgozója mindent megtegyen az egyeztetett időpontban végzett sormunka gyors ütemezéséért és pontos elvégzéséért. A konferencia programjában nem véletlenül szerepelnek rendszeresen a közfeladat ellátásának egységesítését célozó előadások. A kéményhibákból eredő tűzesetek száma a szervezet fennállása óta csökkent, de a halálos kimenetelű balesetek megelőzésében a kéményseprés önkéntessége mellett is hatalmas felelőssége van a szakembereknek. A kéményseprők körültekintő munkája és a hibakódok kiosztásával járó helyszíni döntések valamint azok precíz dokumentálása és visszaellenőrzése egyre fontosabbá válik. A felelős munkavégzés és a tájékoztatás alapozza meg a hazai kéményseprési kultúra fejlődését.

Az első nap előadásainak sorában a kéményseprők tablet használatának tapasztalatait és az azon futó mobil applikáció működését, statisztikáit egyeztették a csoportvezetők, majd a humánszolgálat-vezetője adott tájékoztatást a 2018. és 2019. évben folytatott eljárásokról. Rendszeres témaként a gépjármű szakterület aktuális kérdései, kapcsolódó vezetői feladatok kerültek napirendre, majd Varmuzsa Péter a GEK ellenőrzési szolgálatvezetője tartott előadást a 2019. évben tervezett és végrehajtott szakmai, valamint a kéményseprőipari szakterületet érintő revizori ellenőrzésekről. Végül Berecz György tűzoltó ezredes, GEK igazgató vezette konzultáció keretében, a munkavégzéssel kapcsolatos tapasztalatok kölcsönös megvitatására került sor. A konzultáció igazgatói feladatszabással zárult.

A konferencia második napján, a május elején indított társadalmi célú kommunikációs kampány egyes szakaszairól, az alkalmazott kommunikációs eszközökről és a kapcsolódó belső feladatokról tartott előadást Kissné Papp Timea, a GEK kommunikációs munkatársa. A kampánnyal a szervezet célja az, hogy általánosan ismert legyen a kéményseprés ingyenessége, és az egyéni felelősségvállalás. Az állampolgárok tudják a kéményseprő házhoz hívásának módszereit, ellenőrző munkájának fontosságát, felismerjék a katasztrófavédelem kéményseprőit, és növekedjen a kéményellenőrzést a fűtési szezonon kívüli időszakban igénylő magánszemélyek száma.

A kéményseprőipari igazgatóhelyettes összefoglalta a konferencia eseményeit, majd értékelte az első félévi ellátási tevékenységet, és az év második felére vonatkozó feladatszabással zárta a kétnapos rendezvényt.




  • A konferencia közönsége
  • Kép a közönségről
  • Előadás a rendezvényen 1
  • Közönség
  • Előadás a rendezvényen 2
  • Kép a résztvevőkről
  • Kép a résztvevőkről 2
  • Tóth László tű. ezredes beszédet tart

Fotó: Kissné Papp Timea - BM OKF GEK

Honlaptérkép Impresszum Adatkezelési tájékoztató Közérdekű adatok GYIK Akadálymentesség
© 2025 Kéményseprőipari tevékenység