Kéményseprőipari továbbképzésen a 1818 trénerei és mentorai
A kéményseprőipari szervezet ügyfélszolgálati vezetője szakmai továbbképzést tartott a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. kormányzati ügyfélvonal igazgatóság trénereinek és mentorainak október tizedikén. A 1818 hívószámon működő kormányzati ügyfélvonal szolgáltatásainak egyike a BM OKF Gazdasági Ellátó Központtal közösen működtetett kéményseprő-ügyfélszolgálat, amelynek 9.1.6-os „általános információ” menüpontján a lakossági ügyfelek éjjel-nappal ingyenesen tájékozódhatnak a kéményseprést érintő kérdésekben.
A fűtési szezon közeledtével ugrásszerűen megemelkedett, és azóta is növekszik az ügyfélszolgálatra érkező hívások száma, amely egyre több alkalommal érinti az általános információk körét. A kormányzati ügyfélvonal munkatársai, az immár több mint két éve folyó közös munka részeként rendszeresen továbbképzéseken frissítik fel kéményseprőipari ismereteiket. Ezeken a találkozókon a problémás állampolgári kérdésektől az újdonságnak számító műszaki megoldásokig mindenféle kérdést egyeztetnek a két szervezet kéménysepréssel foglalkozó ügyfélszolgálatosai. Az itt elhangzottak a közös tudásbázisba kerülve gazdagítják, pontosítják és egységesítik a betelefonálók kérdéseire adott válaszokat. Mindkét szervezet alapvető célja, hogy a lakosságot érintő és kéménysepréssel összefüggő kérdésekre vagy problémákra, szakszerű, precíz, mégis személyre szabott megoldásokat adjon.
A fűtési szezonon kívüli időszakban havonta átlagban ötezer hívás érkezik az 1818 kormányzati ügyfélvonal kéménysepréssel foglalkozó 9 pont 1-es számra, ahol a betelefonáló szándékától függően lehet az ingyenes kéményseprést igényelni, megrendelést kezdeményezni, ügyet intézni, vagy tanácsot kérni. Szeptember és október hónapokban a hívások száma jellemzően megduplázódik – mondja Dávid Éva a BM OKF GEK kéményseprőipari ügyfélszolgálat-vezetője, a továbbképzés előadója. Egy-egy kolléga naponta 60-80 telefonbeszélgetést bonyolít. Nincs idő bizonytalankodni. A kérdések egyediek és minden ügyfél egyformán, maximális odafigyelést érdemel. Ahhoz, hogy minden alkalommal pontosan és megoldásra törekvően tudjanak akár a kormányzati ügyfélvonal, akár a kéményseprőipari szervezet munkatársai válaszolni, naprakész tudással és szakszerű ismeretekkel kell rendelkezniük.
Fotó: Kissné Papp Timea - BM OKF GEK