Telefonos ügyfélszolgálatunk átmeneti technikai hiba miatt nem tud hívást fogadni. Ügyintézéshez, kérjük vegye igénybe honlapunk webes ügyfélszolgálatát, amely továbbra is zavartalanul működik.
Vissza a főoldalra

BELÜGYMINISZTÉRIUM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI
FŐIGAZGATÓSÁG GAZDASÁGI ELLÁTÓ KÖZPONT

Kéményseprőipari tevékenység

Ugrás a Katasztrófavédelem főoldalára
  • Nyitólap
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Szervezet
  • Online ügyintézés
  • Kéményseprőipari műszaki irányelvek
  • Dokumentumok
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • Gyakran ismételt kérdések
Vissza a főoldalra Kéményseprőipari tevékenység
  • Nyitólap
  • Tevékenységek
  • Sormunka
  • Megrendelésre végzett tevékenységek
  • Hírek
  • Tájékoztatók
  • Környezetvédelem
  • Kéménytan
  • Milyen hibák fordulhatnak elő?
  • Az égéstermék-elvezetők csoportosítása
  • Az égéstermék-elvezetők jelei és azok magyarázata
  • A kéményseprőipar története
  • Letölthető brosúrák
  • Szervezet
  • Bemutatkozás
  • Szervezeti ábra
  • Munkaruha, igazolvány
  • Üzletszabályzat
  • Karrier
  • Karrier építés
  • Kollektív szerződés
  • Állásajánlatok
  • Legfrissebb ajánlataink
  • Jelentkezési folyamat
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Dokumentumok
  • Tevékenységre vonatkozó szabályzók
  • Az iparággal kapcsolatos szabványok, műszaki irányelvek és rendeletek
  • Ügyfélszolgálat
  • Online ügyintézés
  • Vármegyei irodák
  • Ügyfélszabályzat
  • Köszönőlevelek
  • Panaszkezelés
  • Díjszabás
  • GYIK

Hírek, sajtóanyagok

Már több ezer kérdésre válaszolt a kéményseprőipari ügyfélszolgálati csoport

2016.08.26
A kéményseprőipari tevékenység működésének támogatására létrehozott ügyfélszolgálat naponta több száz, telefonon és írásban beérkező kérdésre válaszol. Július elsején a kéményseprési közfeladat átvételének napja óta állja a telefonhívások folyamatos rohamát a Diósy Lajos utcai épületben működő központi kéményseprő ügyfélszolgálat. A működés első két hónapja alatt több mint kilencezer kérést, kérdést oldottak meg.

Július elsejével a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság korábbi alapfeladatai újabbal, a kéményseprőipari tevékenységgel egészültek ki. A kéményseprőipari tevékenység sikeres ellátása érdekében új alapokra kellett helyezni a szervezet ügyfélkapcsolatainak kezelését. Ezért az újonnan megalakított kéményseprőipari szervezet a lakosság egységes, magas színvonalú tájékoztatása, a problémák gördülékeny megoldása érdekében létrehozta a BM OKF Gazdasági Ellátó Központon belül működő központi ügyfélszolgálati csoportot. A csoport munkája a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) támogatásával, az ott folyó szolgáltatás legjobb munkaszervezési tapasztalatai alapján és a call-centereket támogató legmodernebb informatikai rendszerek alkalmazásával szerveződött meg.

Az ingyenesen hívható 1818 9.1-es menüpont mögött hétfőn hosszabbított munkarendben tizenkét órában, a hét többi napján hat órában telefonos szolgálatot teljesítő 11 fős csapat napi 150-450 telefonhívást fogad és átlagosan napi húsz e-mailt és levelet válaszol meg. Tudásbázisuk folyamatosan épül az érdeklődő, tájékozódni kívánó és a konkrét ügyintézést kérő betelefonálók problémái alapján.

A feladat átvételével a katasztrófavédelem kéményseprőipari szerve többmilliós új ügyfélkört kapott – mondta el Dávid Éva csoportvezető. A velük foglalkozó kollégák munkájának lényege az ügyfelek megismerése, hiszen így képesek egyedi, személyre szabott tanácsokkal, vagy konkrét intézkedésekkel támogatni a kéménysepréssel kapcsolatos tevékenységet. Ez egy folyamatos, közös tanulási folyamat, amelynek még az elején járnak – tájékoztatott a csoportvezető. Arra törekszenek, hogy a megszerzett tapasztalatok és szakmai ismeretek birtokában a leggyakoribb kérdésekre is egyedi megoldásokat kínáljanak a telefonon hozzájuk fordulóknak. Az ügyfélszolgálati munka igen megterhelő, folyamatos koncentrációt és rugalmas alkalmazkodást kíván az ügyfelenként változó helyzethez. A legtöbb kérdés a megszokott napi rutinban elintézhető, de időnként előfordulnak bonyolult esetek. A munkatársaknak ilyenkor is megfelelő szakmai tudással és empátiával, felkészültséggel kell eljárniuk és kezelniük a helyzetet. Fő cél az állampolgárok lehető legmagasabb szinten történő kiszolgálása, ezért a vezérlőelv minden esetben az ügyfélcentrikusság.

Az első, csaknem kéthónapos működés során majdnem kilencezer telefonhívást, ötszáz e-mailt és levelet fogadott és válaszolt meg az ügyfélszolgálati csoport. A lakosok leggyakoribb kérdései az új törvényből fakadó változásokkal, a területi hovatartozással és az új, illetve felújított kémények használatba vételével kapcsolatos ellenőrzés és szakvélemény, a kéményseprőipari nyilatkozat megszerzésének feltételeivel kapcsolatosak. Persze vannak extrém esetek is – volt, aki egy rossz álom emlékképei nyomán hívta fel ügyfélszolgálatot, de így derült fény a kéményjáratokba telepedett kisállatokkal kapcsolatos problémákra is, amelyről azóta részletes tájékoztató készült.

A céges ügyfelek legtöbb kérdése a megrendelések menetével és a területükön tovább működő kéményseprőipari szolgáltató cégekkel kapcsolatosak, ezek az információk az alábbi linken is megtalálhatóak: Kéményseprőipari tevékenységet ellátók országos nyilvántartása

A központi ügyfélszolgálati csoport munkáját a kiemelt szakmai kérdések megoldásában a mesterek egy háromfős csoportja és a megyei ellátási csoportok egy-egy munkatársa is segíti. Ők látják el a területi személyes ügyfélszolgálatot is.

Fontos tudni, hogy a honlapon keresztül működő webes ügyfélszolgálaton keresztül a kéményseprőipari tevékenységhez kötődő összes feladat és megrendelés elindítható. (Webes ügyfélszolgálat) Ennek az igénynek a kielégítése érdekében jelentős fejlesztések történtek, amelyek eredményeként már nemcsak egy asztali számítógépen vagy laptopon, hanem egy okostelefonról is el lehet intézni a kéménysepréssel kapcsolatos ügyeket. Az ott kialakított levélforma pontos kitöltésével minimalizálni lehet az ügyintézéssel töltött időt. 

Honlaptérkép Impresszum Adatkezelési tájékoztató Közérdekű adatok GYIK Akadálymentesség
© 2025 Kéményseprőipari tevékenység